Door op 7 april 2016

Toegezegde gymzaal komt er!

Aandacht blijven vragen voor een voorziening loont!  Op 5 april heeft het Arnhemse College besloten dat er een nieuwe gymzaal komt aan de Fluitenkruidstraat in Malburgen. De PvdA heeft de afgelopen jaren diverse keren de slechte staat van de huidige gymzaal onder de aandacht gebracht.

De gymzaal was in slechte staat van onderhoud en kon zelfs onveilig genoemd worden. Er waren lekkages en talloze andere gebreken. Herhaaldelijk hebben we mondelinge en schriftelijke vragen gesteld aan het college. Er zijn de laatste jaren toezeggingen gedaan door het college, maar tot concrete uitwerking van oplossingen kwam het niet.
Oorspronkelijk was de afspraak dat de gemeente een nieuwe gymzaal zou laten bouwen en dat het wijkplatform Malburgen-Oost geld beschikbaar zou stellen voor een mooie speelplaats. Die speelplaats is er al een poosje, want het wijkplatform kon niet meer wachten op het college.
De PvdA heeft niet opgegeven en is op diverse momenten vragen blijven stellen aan het college over de toegezegde gymzaal. Wij zijn dan ook blij dat onze inspanning vruchten heeft afgeworpen. De gymzaal komt er eindelijk!