Door op 3 mei 2013

Help kinderen in armoede met een (tweedehands) fiets of computer

‘Nu meedoen is straks meetellen’ is de slogan van Stichting Leergeld. Het is ontzettend belangrijk dat kinderen volop kunnen participeren in de maatschappij. Gewoon, omdat zij er bij horen. En ook omdat zij, wanneer ze nu meedoen, in hun volwassen leven meer kans hebben op bijvoorbeeld een baan.

In Arnhem groeien meer dan 4000 kinderen op in armoede. Voor deze kinderen bestaat er een risico op sociale uitsluiting als ze om financiële redenen niet kunnen deelnemen aan activiteiten op school of daar buiten. Zij staan vaak letterlijk aan de zijlijn.

De PvdA wil dat álle kinderen mee kunnen doen en steunt het werk van Stichting Leergeld. Ook jij kunt de stichting steunen. Er is een tekort aan tweedehands fietsen en computers. Heb jij een fiets (ook opknapfietsen zijn welkom) of computer (van maximaal vijf jaar oud) die je wilt doneren aan de Stichting Leergeld? Dan komt de PvdA de spullen graag bij je ophalen. Wij zorgen dat de Stichting Leergeld de fietsen en computers ontvangt.  We doen dit tijdens een actie op zaterdag 18 mei die in het teken staat van de bestrijding van kinderarmoede.

Als je een computer of kinderfiets in de aanbieding hebt stuur dan een mail aan [email protected] en vermeld daarbij je naam en telefoonnummer, je adres en op welk tijdstip op 18 mei de PvdA de spullen mag komen ophalen. Ben je op 18 mei niet thuis dan komen we graag langs op een ander moment.

Waar ben je naar op zoek?