Door op 18 februari 2017

John Kerstens en Paul Tang in actie voor personeel Primark Arnhem

Vandaag vragen Tweede Kamerlid John Kerstens en Europarlementariër Paul Tang (PvdA) aandacht voor de slechte werkomstandigheden voor het personeel bij kledingwinkel Primark in de Arnhemse binnenstad.

Te hoge werkdruk, bij ziekte verplicht doorwerken en onredelijk management blijken bij de Primark in Arnhem aan de orde van de dag. Dat blijkt uit een enquête die vakbond FNV uitvoerde onder het personeel van de modeketen. “Het is een duidelijk voorbeeld van wat nou precies níét fatsoenlijk werk is,” zegt Kamerlid John Kerstens, zelf Arnhemmer. “De afgelopen jaren in de Kamer heb ik me steeds ingezet voor goede arbeidsomstandigheden voor iedereen en dat zal ik blijven doen, zodat ook werkgevers zoals Primark hun verantwoordelijkheid nemen – of daartoe gedwongen worden als dat nodig is.”

Kerstens en Tang zullen bij het winkelend publiek aandacht vragen voor de werkomstandigheden bij Primark en ook vragen welke werkgevers wél een held zijn voor hun werknemers.

John Kerstens.

Paul Tang.

Waar ben je naar op zoek?