Door op 22 september 2017

Arnhemse gebouwen toegankelijk

De PvdA is van mening dat Arnhem voorop moet lopen op het gebied van toegankelijkheid van openbare gebouwen en ruimtes voor mensen met een “anders werkend lichaam”. Want die toegankelijkheid is in Arnhem niet overal optimaal.De PvdA heeft een inclusieve samenleving hoog in het vaandel staan. Om die inclusieve samenleving in onze stad te realiseren is het essentieel om (openbare) gebouwen en de openbare ruimte toegankelijk te maken voor iedere Arnhemmer, ook als die Arnhemmer in een rolstoel zit, blind is, doof is of op een andere manier anders door het leven gaat.

Toegankelijkheid kent vele verschillende invalshoeken. Daarom zal de fractie, samen met ChristenUnie en Arnhem Centraal, maandag 25 september een voorstel indienen, waarbij het college verzocht wordt om een Arnhemse norm voor toegankelijkheid te ontwikkelen, zodat openbare gebouwen en ruimtes toegankelijk zijn voor alle Arnhemmers. Hiermee voldoet Arnhem aan de wet van toegankelijkheid. Samen met de stad kunnen we dan het voorbeeld zijn voor een toegankelijke samenleving. De PvdA sluit niemand buiten.

Waar ben je naar op zoek?