Door op 17 februari 2015

Agnes Jongerius en Peter Kerris bezoeken sportcentrum Papendal

PvdA-Europarlementariër Agnes Jongerius en Gelderse lijsttrekker voor de Provinciale Staten Peter Kerris gaan woensdag 18 februari op tour door Gelderland. Ze bezoeken onder andere een logistiek bedrijf in Tiel, een sociaal werkbedrijf in Apeldoorn en het sportcomplex Papendal in Arnhem. Hun Boodschap? Een einde aan de doorgedraaide flexibilisering op de arbeidsmarkt.

Agnes Jongerius: “Knokken voor goed werk is en blijft de grootste uitdaging voor onze partij, in de provincie, in Den Haag en in Brussel. Dat betekent ook een einde aan de doorgeslagen flexibilisering. Mensen werken namelijk niet alleen voor een inkomen, maar ook voor erkenning, waardering en zekerheid. Die is ver te zoeken wanneer flexwerkers na enkele maanden weer op zoek moeten naar een nieuw contract. Daarom gaan we de gehele dag, in Apeldoorn, Tiel en Arnhem, in gesprek over wat goed werk en een vast contract betekenen.”

Peter Kerris: “De crisis heeft veel extra onzekerheid gebracht. Tegelijk zien we dat de Nederlandse economie weer langzaam de weg omhoog vindt. Dit is daarom het uitgelezen moment om te investeren in goed en zeker werk. De provincie kan daar een sleutelrol in hebben, door te investeren en door vast werk te waarderen.”

Jongerius: “Onder aanvoering van Lodewijk Asscher is er al het nodige verbeterd aan de werkzekerheid in Nederland. Zo kunnen flexwerkers vanaf 1 juli eerder aanspraak maken op een vast contract. Ook is het nul-urencontract in de zorg verleden tijd. Maar er blijven uitdagingen liggen. Het Europese investeringsplan van 315 miljard euro is één van de manieren waarop EU en de provincie de handen ineen kunnen slaan voor meer én eerlijk werk.”