Arnhem meest toegankelijke stad van Nederland

14 februari 2018

In ons verkiezingsprogramma schrijven we dat Arnhem de meest toegankelijke stad van Nederland moet worden. Nu bungelt de stad nog buiten de top 20. Ons verkiezingsprogramma heet niet voor niets ‘Arnhem voor iedereen’. Dat is voor ons een Arnhem waar voor iedereen een plekje is en dat voor iedereen toegankelijk is, ook als je een beperking hebt. In Arnhem is wat dat betreft nog wel flink wat werk aan de winkel.

We stellen een Arnhemse norm voor waarbij alle openbare ruimtes en gebouwen toegankelijk worden voor mensen met een handicap. Daarnaast wil de partij meer rolstoelvriendelijke woningen laten bouwen. Bij alle beslissingen van de gemeente moet rekening worden gehouden met mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking.

Bij de publicatie van het verkiezingsprogramma hebben we zelf ook aan toegankelijkheid gedacht. Het programma is in ingesproken vorm beschikbaar voor blinden en slechtzienden, er is een versie die kan worden omgezet naar braille en er is een samenvatting in eenvoudige taal beschikbaar.

Kijk hier voor de verschillende versies van het verkiezingsprogramma.