Giovanni Visser verkozen tot lijsttrekker PvdA Arnhem

6 november 2021

De afgelopen weken hebben de leden van PvdA Arnhem kunnen stemmen op twee kandidaat-lijsttrekkers. De uitkomst van deze ledenraadpleging is vandaag bekend geworden: Giovanni Visser zal de lijst van de PvdA aanvoeren tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in Arnhem.

De tegenkandidaat van Visser was Ria de Vries. Beide kandidaten zijn momenteel raadslid namens PvdA Arnhem. De 23-jarige Visser is trots te zijn gekozen als lijsttrekker: “Het is een hele grote eer om de lijst aan te mogen voeren. We kunnen zeker terugkijken op een mooie ledenraadpleging waarin onze leden echt iets te kiezen hadden. Ik ben mijn tegenkandidaat Ria daar ook erg dankbaar voor.”

De Vries feliciteert Visser met zijn overwinning: “Onder zijn leiding gaan we de campagne in en gaan we vol overtuiging de verkiezingen voorbereiden. Ik heb er zin in: de schouders eronder en voorwaarts!”

Sanne Bronkhorst, voorzitter van de Arnhemse PvdA, blikt tevreden terug op de interne verkiezing. “Het is mooi te zien dat onze leden zo betrokken waren bij deze verkiezing”, stelt ze. “Dat kon ook niet anders met twee goede kandidaten met een groot PvdA-hart en nog meer passie voor Arnhem.”

“Het is mooi te zien dat onze leden zo betrokken waren bij deze verkiezing.”

Later deze maand wordt ook de rest van de lijst van PvdA Arnhem bekend. “Dan gaan we ook keihard aan de slag met een mooie campagne”, vertelt Visser. “Samen gaan we de tweedeling in onze stad te lijf en zorgen we voor een Arnhem dat een thuis is voor iedereen. In Arnhem moet je fijn kunnen wonen, goed kunnen werken en genieten van leefbare wijken. Met een grotere, sterkere PvdA krijgen we dat voor elkaar.”