Heksensoep en ideeënhoed bij aanbieding petitie BSO Kunstig en Zo

5 april 2018

Vandaag hebben kinderen van de buitenschoolse opvang (BSO) Kunstig en Zo uit Schuytgraaf samen met hun ouders een petitie aan de gemeente Arnhem aangeboden waarin zij vragen voor een nieuwe plek voor de BSO nu de huidige locatie verdwijnt. Demissionair wethouder Ron König nam de petitie in ontvangst. De petitie werd aangeboden samen met enkele door de kinderen gemaakte kunstwerken en boeken. Daarnaast werd een ideeënhoed voor goede ideeën aangeboden en werden de aanwezigen getrakteerd op heksensoep. De PvdA hoopt dat dat er een goede oplossing komt.

BSO Kunstig en Zo is gevestigd in de wijk Schuytgraaf samen met de Kunstwerkplaats (KW37) aan de Minervasingel. Deze locatie is ongeveer acht jaar geleden in gebruik genomen door de Kunstwerkplaats en de BSO. Dit is een goede samenwerking gebleken tussen een BSO en de kunstenaars. Vanaf het begin was duidelijk dat dit een tijdelijke situatie was. De locatie is bedoeld voor woningbouw in Schuytgraaf, maar door de crisis heeft de ontwikkeling van dit veld op zich laten wachten. Nu de markt aantrekt gaat de locatie ontwikkeld worden en is er geen plek meer voor de Kunstwerkplaats en de BSO.

Ouders van de kinderen hebben een petitie opgestart waarin de gemeente gevraagd wordt met hen, de BSO en Kunstwerkplaats in gesprek te gaan voor een nieuwe locatie. Deze petitie is nu dus aangeboden. De wethouder heeft toegezegd in gesprek te gaan en te zoeken naar oplossingen. De PvdA heeft in januari 2018 in de gemeenteraad door middel van een motie het college al opgeroepen om samen met bewoners de wensen voor voorzieningen in de wijk te inventariseren en te kijken hoe deze gerealiseerd kunnen worden. De PvdA is dan ook blij dat het demissionaire college in gesprek gaat en op zoek gaat naar oplossingen samen met de betrokken partijen. Wij hopen dat hieruit een voor alle partijen goede oplossing komt.

Waar ben je naar op zoek?