Door op 22 april 2014

Paul Tang: ‘Vechten voor meer banen in Nederland’

‘De komende jaren gaan we in Europa vechten voor meer banen in Nederland.’ Dat zei Paul Tang, lijsttrekker voor de PvdA in Europa, zaterdag 19 april tijdens een goed bezochte buurtbarbecue op de Geitenkamp in Arnhem. Tang ging daar samen met Agnes Jongerius, nummer twee op de Europese lijst van de PvdA, in gesprek met buurtbewoners over Europa.

‘Europa moet meer aandacht hebben voor de zorgen van gewone mensen,’ zei Paul Tang toen hij de aanwezigen toesprak. ‘Werkloosheid is één van de grootste problemen binnen de EU. Ook hier in Arnhem en op de Geitenkamp. Daar moet veel meer aandacht voor komen. Niet alleen kijken naar begrotingscijfers, maar juist veel meer naar werkgelegenheid.’

Tang: ‘De PvdA strijdt tegen oneerlijke verdringing en uitbuiting op de arbeidsmarkt. Die problemen kunnen we niet alleen in Den Haag oplossen. Daar hebben we Europa voor nodig. Goedkope Oost-Europese werknemers mogen hier niet onder slechtere arbeidsomstandigheden werken dan Nederlandse. Dat is oneerlijke concurrentie. Gelijk werk betekent gelijk loon.’

Voorafgaand aan de buurtbarbecue gingen Agnes Jongerius, Martien Louwers (fractievoorzitter van de PvdA in Arnhem) en leden van de partij in gesprek met inwoners van de Geitenkamp over de buurt en Europa.

Paul Tang was eerder die dag ook in Ede en Apeldoorn. In beide Gelderse steden sprak hij met inwoners over Europa.