Presentatie coalitieakkoord en kandidaat-wethouders

Door Giovanni Visser op 30 mei 2022

We zijn eruit! Met GroenLinks, D66, Arnhem Centraal, Partij voor de Dieren en Volt hebben we een coalitieakkoord gesloten. Het akkoord en de kandidaat-wethouders presenteren we op woensdag 1 juni in het Huis vóór de Wijk in Immerloo.

De afgelopen weken hebben de fracties onder leiding van formateur Paul Smeulders gesproken over het vormen van een coalitie. Dat waren intensieve, maar constructieve gesprekken in een goede sfeer. De fractie heeft zich hard gemaakt voor onze idealen en de opdracht die onze leden hebben meegegeven in ons verkiezingsprogramma. We zijn trots dat we kunnen mededelen dat we overeenstemming hebben bereikt over een akkoord.

Het akkoord wordt aanstaande woensdag gepresenteerd. Daarin wordt het proces en het akkoord zelf toegelicht en stellen we de kandidaat-wethouders voor het nieuwe college van Arnhem voor. Er is natuurlijk ook de mogelijkheid om vragen te stellen.

Naar verwachting gaat de gemeenteraad op woensdag 8 juni over het coalitieakkoord in debat. Daarna zal gestemd worden over de voordracht van de kandidaat-wethouders.

Zoals we eerder hebben aangekondigd, vindt op donderdag 2 juni de afdelingsvergadering van de PvdA in Arnhem plaats. Daarin zal de fractie het onderhandelingsresultaat aan de leden presenteren. Ook zal Mark Lauriks, onze beoogd wethouder, zich voorstellen aan de leden. Na de bespreking stemmen de leden over deelname van de PvdA-fractie aan het nieuwe college.

Datum: woensdag 1 juni 2022
Tijd: 15:00-16:00
Locatie: Huis vóór de Wijk, Eimerssingel-Oost 266, 6834 CZ Arnhem

Giovanni Visser