7 september 2013

Uitzendbureau voor jongeren winnaar ideeënwedstrijd “Wat wil jij met Arnhem?”

“In de strijd om jeugdwerkloosheid aan te pakken past dit idee van een uitzendbureau gericht op kwetsbare jongeren, ” aldus John Kerstens, PvdA Tweede Kamerlid, bij de slotbijeenkomst van “Wat wil jij met Arnhem?”. Met dat plan won Mustafa Iriç gisteren de publieksprijs van de  ideeënwedstrijd.

“Kwetsbare jongeren op zoek naar een baan, kunnen vaak moeilijk werk vinden via de traditionele commerciële uitzendbureaus”, legt Mustafa uit. “Zij hebben wat meer begeleiding nodig. Een gemeentelijk uitzendbureau voor deze doelgroep kan hen beter en sneller helpen werk te vinden, bijvoorbeeld bij bedrijven die al zaken doen met de gemeente”.

De prijs van de jury was voor het idee “Meer ondersteuning en waardering voor mantelzorgers” van Marte Straatsma. “Door met mantelzorgers eerder overleg te hebben over de zorgvraag, kan er een betere afstemming komen tussen wat de professionele zorgverlener doet en wat de mantelzorger doet. Bovendien kent de mantelzorger de cliënt beter. Dat kan alleen maar positief uitwerken voor de te verlenen zorg”, aldus Marte.

“Het achterliggende idee van ‘Wat wil jij met Arnhem?’ was om alle mensen in Arnhem mee te laten denken over de toekomst van Arnhem. Daar gaan de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart 2014 over. In het verkiezingsprogramma van de PvdA in Arnhem, schrijven we op hoe wij vinden dat Arnhem mooier, socialer en veiliger kan. Maar het verkiezingsprogramma schrijven we niet alleen, dat doen we met alle Arnhemmers”, verklaart afdelingsvoorzitter Mark Lauriks. En dat heeft gewerkt. Er zijn ook ideeën ingezonden van mensen die geen binding hebben met de PvdA. De beste ideeën worden opgenomen in het verkiezingsprogramma van de PvdA Arnhem.