Door op 12 augustus 2013

Wat wil jij met Arnhem? Stuur je ideeën nu in!

Wat wil jij met Arnhem? Wij horen het graag, jouw idee telt mee! Laat het ons weten via onze speciale site.

Verkiezingsprogramma
De toekomst van Arnhem, daar gaan de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart 2014 over. En in het verkiezingsprogramma van de PvdA in Arnhem, schrijven we op hoe wij vinden dat Arnhem mooier, socialer en veiliger kan. Maar het verkiezingsprogramma schrijven we niet alleen, dat doen we met alle Arnhemmers. Daar hebben we jou dus bij nodig. Omdat we samen veel meer ideeën hebben voor de toekomst van onze stad.

Doe mee
Doe dus met ons mee. Al jouw ideeën om Arnhem nog mooier, socialer en veiliger te maken, wil ik van je horen! Heb je een goed idee voor de zorg in Arnhem? Of hoe er beter kan worden samengewerkt in jouw buurt? Een slim plan voor het groen in de stad, of het verkeer? Kom maar op!

Hoe werkt het?
Vanaf het begin kan er gestemd worden op de ideeën. Van alle in de ideeënfase (12 augustus t/m 26 augustus) verzamelde ideeën gaan er 10 door naar de stemfase (27 augustus t/m 31 augustus). De helft daarvan zijn oplossingen die de meeste stemmen hebben gekregen in de eerste fase, de andere helft bestaat uit oplossingen die de verkiezingsprogrammacommissie heeft geselecteerd. In de stemfase wordt er gestemd over wat jullie de beste ideeën vinden. De top drie gaat sowieso door naar de finale en de verkiezingsprogrammacommissie deelt nog twee ‘wildcards’ uit. Die 5 winnende ideeën staan vervolgens centraal op een speciale slotbijeenkomst op 5 september. We rekenen op jullie allerbeste en creatiefste ideeën, de beste ideeën maken kans op een plek in ons verkiezingsprogramma!

Slotbijeenkomst met prijzen
Op donderdag 5 september staan de 5 winnende ideeën centraal in een speciale slotbijeenkomst in het Bruishuis in Malburgen, waar we met inwoners van Arnhem in gesprek gaan over de toekomst van onze stad. Op deze bijeenkomst lichten de winnaars hun ideeën toe en kiezen de aanwezigen en een jury de twee beste ideeën voor Arnhem: er is een publieksprijs en een juryprijs te verdienen. Alle 5 winnaars gaan uiteindelijk met een mooie prijs naar huis en misschien wel met een bijzonder plekje in ons verkiezingsprogramma.

Doe mee, denk mee. Dan schrijven we samen aan een schitterend verkiezingsprogramma voor onze stad!