Door op 22 april 2013

Wethouder rectificeert mooi-weer-verhaal kunstencluster

Eerder blogde ik over het mooi-weer-verhaal dat het college van burgemeester en wethouders de inwoners van Arnhem voorschotelde over het kunstencluster en het bijbehorende referendum op 15 mei. Het college maakte een selectie in het eigen voordeel en leverde zo geen eerlijke informatie. Gelukkig gaat wethouder Gerrie Elfrink (SP) zijn eerdere mooi-weer-verhaal op ons verzoek rectificeren.

Vandaag diende onze fractie samen met Zuid Centraal en Trots een motie in om de inwoners van Arnhem daadwerkelijk een weloverwogen oordeel te gunnen over het kunstencluster. In de eerstvolgende Arnhems Koerier moet wethouder Elfrink aanvullende informatie op nemen over:

• de kosten van het Kunstencluster,
  • de aanleiding van het referendum, en,
  • de vermeende koppeling tussen het Kunstencluster en de ontwikkeling van Rijnboog.

Omdat de wethouder heeft toegezegd te gaan rectificeren zodat de kiezer écht het hele verhaal te lezen krijgt, is de motie door ons ingetrokken. Goed dat Elfrink op zijn eerdere fout terugkomt.

De PvdA-fractie wil een eerlijk en open referendum, daar is het ons om te doen. Zodat de Arnhemmer op 15 mei een goed geïnformeerde keuze kan maken.