De Arnhemse aanpak wijkgerichte energietransitie

17 april 2019

Zeker zijn van een wereld voor de toekomstige generaties. Om dat te bereiken moeten we verduurzamen. Als PvdA vinden we dit belangrijk. Alleen moet wel iedereen mee kunnen doen. En dan bedoelen we niet alleen de Tesla rijders op de Hoogkamp of in Schuytgraaf, maar ook de Arnhemmer in Malburgen of op de Geitenkamp die elke maand de eindjes weer aan elkaar moet knopen.

Daarom dienden wij als PvdA vandaag dan ook de motie “Energietransitie voor iedere Arnhemmer” in. Deze motie riep het college op om ALLE Arnhemmers actief te informeren over de mogelijkheden die de energietransitie ze bied. Want ook voor de Arnhemmers in Klarendal en in Presikhaaf bied de energietransitie mogelijkheden. Zo kan via initiatieven zoals buurtzon of de postcodeROOS al voor een klein bedrag gedeeld worden in de voordelen die duurzame energie bied. Ook is het mogelijk om samen met de energiebank (gratis voor alle Arnhemmers met een gelrepas) te kijken naar besparingen in huis, die dan, in sommige gevallen, zelfs door de gemeente betaald worden.

Wij zijn dan ook blij dat de motie vandaag met grote meerderheid werd aangenomen door de Arnhemse raad. Wij zullen de komende periode het college hier dan ook op blijven wijzen zodat iedere Arnhemmer mee kan doen met de Energietransitie!

Waar ben je naar op zoek?