Zeker zijn van werk

Door Ria de Vries op 3 juli 2019

Vanavond is het programmaplan doorbraak naar werk aangenomen. Alle Arnhemmers in de bijstand worden begeleid en geleid naar werk. Van begin tot eind dezelfde consulent en ook na het hebben van een baan nog gemonitord.

De PvdA heeft een motie ingediend om te zorgen dat werk ook moet lonen en heeft om een onderzoek gevraagd om te voorkomen dat mensen door meer inkomsten minder geld te besteden hebben door verlies van toeslagen. Daarnaast hebben we de voorwaarden van het werk investeringsfonds zo aangepast dat goede voorstellen om mensen naar werk te leiden gefinancierd kunnen worden uit dat fonds. We zijn heel blij dat er nu echt stappen gezet gaan worden om alle Arnhemmers naar werk te geleiden. Ongeacht of je lang of kort in de bijstand zit , of je extra hulp nodig hebt.

Iedereen doet er toe.

Zeker zijn van werk is straks binnen handbereik van alle Arnhemmers !

Ria de Vries

Ik ben Ria en ben 60 jaar oud. In het dagelijks leven ben ik budgetcoach. Ik maak me boos over onrecht. Mensen die een afwijzing krijgen voor een uitkering terwijl ze geen cent hebben, daklozen die niet naar binnen mogen bij Iriszorg, het gevecht dat men in Arnhem moet leveren voor goede zorg als er

Meer over Ria de Vries